04:39 | سه شنبه 25 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

کارشناس اقتصادی

آینده بازارهای سرمایه، ارز و مسکن چه می‌شود؟
نماد برتر- یک تحلیلگر اقتصادی ضمن تحلیل بازارهای طلا، بورس، مسکن در آینده درباره وضعیت بازار ارز در روزهای آتی گفت که دولت در حال حاضر وضعیت ارزی مناسبی دارد و بازار ارز را کنترل می‌کند.
چرا قیمت کالاها با وجود کاهش دلار ارزان نمی شود ؟
نماد برتر- تحلیلگر اقتصادی با اشاره به عدم اطمینان از آینده اقتصاد و شکاف میان تورم واقعی و انتظارات تورمی ، دلیل مقاومت قیمت‌ها پس از افت دلار را بررسی کرد .
تحلیلی از خوش بینی دولت به رونق بورس و درآمد ۶ برابری از سهام
نماد برتر- سه کارشناس ارشد با اشاره به پیش بینی درآمد دولت از افزایش ۶ برابری مالیات از سهام در لایحه بودجه، تحلیلی از خوش بینی دولت به رونق بورس ارایه کردند .
پیش‌بینی روند تورم در سال‌جاری
نماد برتر- با توجه به اینکه بانک مرکزی کاهش تورم در بازارها را مطرح کرده است، یک تحلیلگر اقتصادی ضمن تایید کاهش انتظارت تورمی، معتقد است که تا پایان سال جاری روند کاهشی تورم در بازارهای مختلف اقتصادی ادامه خواهد داشت.
تحلیلی از پیش‌ بینی۷۰ هزار میلیارد تومانی و نقش بورس در فروش نفت
نماد برتر- کارشناس اقتصادی با اشاره به اینکه ابهاماتی در لایحه بودجه سال آینده وجود دارد، درباره پیش‌بینی دولت برای پیش فروش ۷۰ هزار میلیارد تومانی اوراق نفتی توضیحاتی داد.
محقق نشدن درآمدهای نفتی/ سهم مالیات از بودجه ۷۰ درصد شود
نماد برتر- یک تحلیلگر اقتصادی درباره لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ ضمن انتقاد از نفتی بودن بودجه سال آینده، گفت: بودجه باید ریالی بسته شود و نفت در آن کنار گذاشته شود؛ به‌گونه‌ای که در سال آینده با اصلاح نظام مالیاتی ۷۰ درصد بودجه عمومی دولت از مالیات و ۳۰ درصد دیگر هم از سایر درآمدها چون فروش اوراق مالی اسلامی باشد.
مهار نقدینگی به همکاری دولت، مجلس و بانک مرکزی نیاز دارد
نماد برتر- به اعتقاد کارشناسان اقتصادی، موتور رشد نقدینگی همچنان روشن است و برای مهار تورم باید خلق نقدینگی توسط بانک‌ها متوقف شود اما برای رسیدن به این هدف دولت، مجلس و بانک مرکزی با یکدیگر همکاری نمی‌کنند و با تصمیمات و تصویبات عجولانه و غیرکارشناسی به میزان تورم و نقدینگی دامن می‌زنند.
اثر مثبت و منفی چند رویداد اخیر و اوضاع غیرقابل پیش‌بینی بورس
نماد برتر- کارشناسان و فعالان بازارسرمایه در واکنش به اتفاقات اخیر بورس همچون واریز هزار میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی به حساب صندوق تثبیت و .. دغدغه‌های را سهامداران اعلام کردند .
چند گام مهم در برگشت اعتماد سهامداران به دولت /لزوم شفاف سازی وزارت اقتصاد
نماد برتر- کارشناس بازارسرمایه با اعلام چند گام مهم در برگشت اعتماد سرمایه گذاران از جمله شفافیت عملکرد و اهداف و برنامه ها ، خواهان لزوم شفاف سازی دولت بویژه وزارت اقتصاد و ادامه عرضه های اولیه شد.
عرضه خودرو در بورس چگونه باعث کاهش قیمت خواهد شد؟
نماد برتر- یک کارشناس اقتصادی گفت: عرضه خودرو در بورس می تواند به افزایش تولید منجر شود و به مرور زمان کاهش قیمت را در پی خواهد داشت.
پیش بینی کاهش قیمت ارز و کالاها به دلیل افت تقاضا و انتظارات تورمی
نماد برتر- طبق پیش بینی کارشناس اقتصادی و نماینده سابق مجلس با توجه به کاهش نسبی تقاضا و انتظارات تورمی، قیمت ارز و کالاهای مصرفی در بازار روند کاهشی خواهد داشت.
کشتی سرگردانی به نام بورس در ایران
نماد برتر- یک کارشناس اقتصادی گفت: مردم نباید اسیر هیجانات کاذب بازار بورس شوند بلکه برای سرمایه‌گذاری و کسب سود از بازار بورس باید منتظر باشند تا این بازار به یک‌روند ثباتی برسند.
ضربه قرنطینه‌های اروپایی به دورنمای تقاضا برای نفت
نماد برتر- کارشناس اقتصادی با اشاره به دو عامل جدی کاهش جذابیت بورس و ریزش بی‌سابقه اخیر، پیشنهادی برای هدایت نقدینگی از بازارهای ارز و طلا به بازار سرمایه ارائه کرد.
دو عامل جدی کاهش جذابیت بورس و ریزش بی‌سابقه‌ / پیشنهاد هدایت نقدینگی
نماد برتر- کارشناس اقتصادی با اشاره به دو عامل جدی کاهش جذابیت بورس و ریزش بی‌سابقه اخیر، پیشنهادی برای هدایت نقدینگی از بازارهای ارز و طلا به بازار سرمایه ارائه کرد.
راهکاری اقتصادی برای کاهش آلودگی هوا در تهران
نماد برتر- یک کارشناس برنامه ریزی اقتصادی طرحی به عنوان "راهبرد شرکت‌های کشت و صنعت از طریق شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌" مطرح کرده که اجرای این طرح، می‌تواند نقش موثری در کاهش تراکم زیاد جمعیت در شهرها به ویژه تهران و سایر کلان شهرها داشته و از آلودگی‌های آنها بکاهد.